LA IMPORTÀNCIA DE LES XARXES SOCIALS
Quan parlem d’enfortir la relació amb els clients moltes vegades es posa l’accent en aspectes tècnics, en qüestions comercials o en aconseguir que el client repeteixi ventes amb nosaltres. Però poques vegades es valora el factor humà per fidelitzar al client.
Es tracta d’una qüestió clau per a moltes empreses. No només s’ha de conèixer al client, sinó que a més a més s’ha de ser lo suficientment proper: estar al seu costat i empatitzar. El factor humà és la clau per l’èxit empresarial.
Les Xarxes Socials són el millor mapa de lligams que podem utilitzar per establir aquest vincle amb els nostres clients.
Recorda que:
- No ser-hi present pot ser un punt en contra de la teva marca
- Són eines gratuïtes molt potents
- No cal està a totes les xarxes socials, cal decidir a quines et convé ser-hi present
.
BENEFICIS DE LES XARXES SOCIALS
- Captació de nous clients
- Fidelització dels teus clients actuals
- Creació de valor afegit
- Diferenciació envers la competència
- Creació i desenvolupament d’una estratègia de xarxes socials
- Un bon posicionament dins el mercat
- Integració de la teva empresa dins la nostra gran xarxa
L’objectiu principal és generar valor a través dels coneixements que transmetem a través de les Xarxes Socials. Contactem amb persones que es troben a l’inici del procés de compra d’un producte o servei determinat. A partir d’aquí, se’ls acompanya, mitjançant el contingut apropiat en cada una de les fases del procés de compra i el seu perfil, fins a la transacció final. I, posteriorment, se’ls fidelitza.
En definitiva, es tracta de convertir les visites dels clients en leads i que aquest lead acabi sent una venta. Entenem per lead aquell client potencial, el primer pas de la venta, una oportunitat.
.
FASES
ANÀLISI
- Anàlisi global de l’empresa (sector, filosofia, objectius, pla d’empresa…)
- Anàlisi de la situació de l’empresa a les Xarxes Socials
- Anàlisi de la competència/entorn a les Xarxes Socials
OBTENCIÓ MATERIAL
- Recopilació i classificació de material gràfic corporatiu (fotos, logos,
vídeos, publicacions, informes, contactes…)
DISSENY I CREACIÓ
- Disseny d’una estratègia corporativa a les Xarxes Socials
- Creació d’un informe amb les paraules clau (keywords) de l’empresa
EXECUCIÓ
- Creació/adequació dels perfils adients (Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest, LinkedIn…)
- Posicionament a Google (Creació perfil a Google My Business, Google Plus, Google Search, Google Maps i Youtube – si fa falta)
- Vinculació de perfils de Xarxes Socials amb la web de l’empresa (a executar pel webmaster)
- Vinculació de perfiles de Xarxes Socials a grups, comunitats i persones relacionades amb el nínxol de mercat de l’empresa (estratègia de seguiment)
CONTINGUT
- Creació de contingut corporatiu (imatges, infografies, frases, preguntes,…)
- Compartir contingut rellevant per a l’empresa/sector (noticies, fotos, posts d’altres)
- Interactuar amb els seguidors de l’empresa en els diferents perfils socials
MONITORITZACIÓ I ANALÍTICA
- Seguiment dels diferents perfils a les Xarxes Socials
- Avaluació de l’estratègia (eficàcia posts, millor dia i hora per a publicar, seguidors adequats, comunitat…)
- Anàlisi i evolució de perfils
- Creació d’un informe de Monitorització i Analítica
AJUSTAMENTS
- Canvis en l’estratègia
- Canvis en perfils
- Canvis en contingut
RESULTATS PERIÒDICS
- Creació d’un informe de situació periòdic
MÉS INFORMACIÓ
GAM CONSULTORIA
HORARI OFICINA
Dilluns – Dijous: 8:00-17:00h
Divendres: 8:00-15:00h